8 motive intemeiate pentru care ar trebui sa folosesti Social Media

Fie inca nu esti convins personal sau fie afacerea ta inca nu foloseste canalele de Social Media – iata 8 motive serioase si importante pentru care ar trebui sa iti schimbi parerea:

Din punctul de vedere al afacerii, modul in care intelegi publicul tinta si motivatiile sale de a iti urmari aparitiile pe canalele Social Media reprezinta cheia succesului in modalitatile de conectare cu audienta si cresterea sa cantitativa. Odata ce ai stabilit PUV – propunerea unica de vanzare (USP in engleza) – si iti intelegi bine publicul tinta, este relativ usor sa iti promovezi afacerea si sa creezi continut media rezonant cu publicul vizat.

Stim – sau ar trebui sa stim – cu totii ca prezenta in Social Media este definitorie azi si un numar tot mai mare de companii folosesc Social Media ca parte integrata si importanta a strategiei de marketing. Insa pentru ceilalti – cei care inca nu folosesc asa ceva, care sunt beneficiile unei astfel de investitii?

cropped-social-media-marketing-ann-arbor-michigan1

1. Social Media te ajuta sa oferi clientilor servicii mai bune

better-customer-service-surveyTwitter constituie de obicei un prim pas pentru multi clienti care au intrebari legate de detalii inainte de a decide cumpararea sau cei care au chestiuni legate de serviciul de suport clienti. Pentru o afacere, a lasa aceste intrebari fara raspuns reprezinta un aspect complet neprofesional care poate arata in exterior ca si nepasare sau lipsa de respect pentru clienti. Deci, este crucial ca afacerea sa fie vizibila in Social Media pe canalele utilizate de clienti, iar specialistii de marketing sa monitorizeze cu regularitate toate canalele pentru brandul afacerii si intrebarile clientilor.

Comunicarea in timp real iti asigura clienti multumiti care – in schimb – se vor transforma in parte in promoteri de brand – ceea ce va duce in scurt timp la un sentiment pozitiv despre organizatie. De multe ori am vazut clienti “reconvertiti” multumita raspunsurilor prompte. Deci, a fi prezent in Social Media este o modalitate foarte buna de a influenta pozitiv vanzarile.

2. Social Media ajuta la construirea si specializarea unei marci puternice

brand-1

O prezenta stabila in Social Media usureaza enorm eforturile de imbunatatire a notorietatii marcii si de construire a identitatii marcii. Este relativ simplu sa definesti o personalitate proprie marcii tale si sa-i alaturi o prezenta umana la care clientii sa se relationeze mult mai usor.

In lupta cu concurenta, cea mai eficienta modalitate de a iti scoate brandul in fata este sa reusesti conectarea la nivel emotional si personal cu clientii.

3. Social Media te ajuta sa iti mentii si sa iti gestionezi reputatia publica

online-reputationGestionarea online a reputatiei marcii reprezinta o parte extrem de importanta a oricarei strategii de marketing, iar Social Media iti asigura o cale foarte eficienta si rapida pentru asta. Rezolvarea rapida a comentariilor sau nemultumirilor si oferirea de raspunsuri documentate si empatice iti ofera un feedback instant si arata ca ai un serviciu clienti profesionist si eficient la nivel inalt. Astfel, efectiv difuzezi negativitatea si aduci in schimb o imagine pozitiva pentru clienti.

Imaginea si sentimentele negative pot fi transformate in pozitive intr-un mod foarte public. O astfel de demonstratie vizibila a unui serviciu clienti puternic, cu solutii rapide si efective are un efect imens asupra imaginii de ansamblu a afacerii. Clientul este multumit – problema rezolvata, deci este foarte probabil ca va recomanda si altora afacerea ta.

4. Social Media ajuta la cresterea increderii in marca sau afacerea ta

Cu atatea variante disponibile, clientii sunt de obicei coplesiti si doresc o cale usoara si simpla brand-trust-with-promotionboxsa autentifice o afacere cu care interactioneaza pentru prima data.

Activitatea din Social Media ajuta clientii sa capete incredere, semnaleaza ca iti pasa de clientii tai si – daca ceva nu va merge bine – exista intotdeauna o modalitate simpla de a te contacta.

5. Social Media iti permite obtinerea profilelor clientilor in timp real

real-time-insightsCunoasterea detaliata si reala a profilelor clientilor iti va modela intotdeauna pozitiv deciziile strategice si campaniile de marketing, te va ajuta sa creezi continut valoros si oferte de servicii sau produse cu adevarat atractive si relevante pentru clientii tai. Feedback-ul din Social media este rapid si usor de interpretat, deci vei obtine o imagine clara a pozitiei marcii si a eventualelor probleme existente. Astfel, este usor sa inlaturi aceste eventuale probleme.

6. Social Media este o cale excelenta de promovare a continutului digital

Stim cu totii – sau ar trebui sa stim – cat de important este continutul in marketing, nu doar content-marketing-101-king-contentpentru SEO, ci si pentru a atrage clienti noi. Practic, distributia pe canalele de Social Media a ofertelor, articolelor sau serviciilor oferite de afacerea ta va creste exponential notorietatea marcii.

Atunci cand este folosita in conjunctie cu continut de calitate, prezenta Social Media devine o modalitate eficienta de atragere de clienti noi si cresterea a autoritatii organizatiei in aria sa de expertiza.

7. Social Media te ajuta sa relationezi direct cu clientii

brandSocial Media este o cale eficienta si efectiva de a iti mentine marca sau afacerea treaza in mintea clietilor.

Asta inseamna ca poti influenta activ deciziile de cumparare si iti poti fideliza simplu si susor clientii.

8. Social Media va creste traficul pe site-ul web

Simplu, activitatea din Social Media va creste traficul web pe site-ul tau si intotdeauna va mari increase-higher-blog-ranking-makeup-blog-seo-friendly-optimizationcantitativ referintele primite, deci va juca un rol esential in eforturile echpei de vanzari.

Prezenta in Social Media va ridica pozitia in clasamentele SEO – a se discuta despre afacerea ta si a fi mentionat este un semnal pozitiv care arata cat de popular esti si ca prezinti continut demn de a fi discutat si distribuit. Aceasta se traduce in faptul ca Google va privi site-ul tau ca unul important in domeniul tau, deci vei obtine o mai buna pozitionare organica in SEO.

————————————————

Acest articol conţine adaptări de la Social Media Today şi de la Shell Robshaw-Bryan – Surefire Media.
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s