5 modalitati de a produce imagini generatoare de trafic

 

Tu stii cum sa distribui imagini convingatoare in retelele sociale?

 

Doresti mai mult trafic si interactiune in urma acestor postari?

 

Daca nu distribui acest gen de postari in mod regulat, inseamna ca irosesti foarte multe din aceste eforturi.

 

In acest articol vei afla care sunt elementele esentiale ale imaginilor ce pot fi distribuite – care iti cresc traficul si interactiunea pe si spre pagina web.

 

De ce sa folosim imagini pentru a creste interactiunea sociala?

 

In general, oamenii sunt atrasi de continutul vizual si au tendinta de a lua decizii mult mai repede fata de orice alt mediu de distributie – text, audio sau chiar video.

 

Puterea imaginilor nu este restransa doar la platforme de gen Instagram sau Pinterest. Elementele vizuale atrag atentia si determina interactiune pe orice tip de retea sociala. Chiar si LinkedIn si Twitter au intrat in joc si prezinta o imagistica deja bogata.

 

Majoritatea retelelor sociale subliniaza si incurajeaza utilizarea elementelor vizuale. Marcile si brandurile care folosesc imagini originale si optimizate deja ies cu mult in fata celorlalte.

 

Daca te ingrijoreaza ideea ca vei avea nevoie de un designer grafic sau cine stie ce abilitati speciale, renunta la ideea asta. In acest articol vom prezenta uneltele de care ai nevoie si cele 5 elemente esentiale ale producerii de imagini generatoare de trafic, pe care le poti include chiar de azi in planul tau de marketing.

 

#1: Ofera-i audientei ce are nevoie

 

Daca doresti sa incurajezi si sa sustii interactiunea si distribuirile, imaginile pe care le folosesti trebuie sa se adreseze direct intereselor audientei tintite.

 

Creeaza imagini si infografice care fie rezolva o problema, fie inspira comunitatea din care faci parte sa actioneze. Imaginile care ofera sfaturi scurte si clare despre cum se poate actiona – au un grad foarte ridicat de distribuire. Sfaturi la minut, cum sa, citate, si stiati ca – cu toate sunt extrem de populare.

 

Experta in Social Media Kim Garst foloseste imbinarea dintre asteptarile audientei cu sfaturi utile – postind in mod regulat imagini cu sfaturi de social media, etichetate hastag cu #biztip.

 

Comunitatea sa distribuie aceste imagini considerate utile extrem de rapid, ceea ce duce la o rata de interactiune organiza pe facebook de proportii epice.

Creating-an-image-with-a-useful-tip-makes-for-an-instantly-shareable-piece-of-content

 

Imaginile de tip “cum sa” s-au dovedit a fi o unealta puternica pentru cresterea traficului si interactiunii si pe bloguri sau platforme sociale, in special Pinterest. Nikki Parkinson de la Styling You foloseste acest gen de imagini cu mare succes.

 

Adesea posteaza un mix de imagini si text pentru a demonstra o procedura de styling. Iata o productie usor de distribuit creata pentru a ilustra cum sa faci un machiaj in 2 minute:

How-to-images-are-highly-shareable-on-Pinterest

 

Ce face acesta imagine atractiva pentru consumator? Fotografiile originale, asezarea textului, numerotarea si instructiunile pas-cu-pas. Incorporarea acestei imagini in blogul sau face ca postarea sa fie imediat atractiva vizual si usor de distribuit pe Pinterest.

 

Daca decizi sa creezi o imagine gen “cum sa”, poti castiga si mai mult trafic si avea mai multa interactiune daca o postezi pe Instagram, de unde o poti distribui in toate retelele sociale.

 

Nu uita de citate. Pe orice platforma sociala, citatele sunt cel mai distribuit tip de imagine. Odata ce alegi aceasta cale, concentreaza-te pe alegerea fotografiei de fundal – pentru ca rezultatul, fie inspirational, fie util – sa obtina o interactiune mai mare.

 

Primul impuls probabil va fi sa distribui citate pe Facebook (si nu este o idee chiar rea), dar ce-ar fi sa iei in calcul ca prima optiune Instagram? Mastin Kipp, fondatorul The Daily Love, posteaza un mix inspirational de acest gen pe Instagram cu mare succes, de aici putind distribui mai departe pe marea majoritate a celorlalte retele sociale.

 

 

Simple-branded-quotes-create-an-emotional-connection-with-your-audience-and-are-highly-shareable

 

In fine, dar nu cele din urma, imaginile distractive intotdeauna sunt castigatoare in Social Media, dar ce spui de cele gen “stiati ca..”? Combinatia dintre o informatie si o poza distractiva este o alta modalitate foarte potrivita pentru a crea continut cu care audienta interactioneaza bine si il distribuie mai departe.

 

Tourism Australia combina imagini de buna calitate si inedite cu fapte putin cunoscute despre Australia – apoi le distribuie pe profilul Google+. Fanii sunt incantati si distribuie continutul cu prietenii lor!

Tourism-Australia-has-tailored-its-image-strategy-to-its-Google+-audience-with-informative

 

#2: Fii consecvent si rapid

Distributia de imagini pe Facebook creste dramatic rezultatele organice si interactiunea cu comunitatea. Vrei sa obtii un numar de distribuiri cu adevarat important pentru imaginile tale? Trebuie sa postezi la timpul potrivit!

Sunt doua cai de a profita de avantajul actualitatii: consecventa si actiunea rapida.

O abordare consecventa a distributiei de imagini ar trebui sa fie o parte de baza a oricarei strategii de marketing. De exemplu, simpla postare a unei imagini in acelasi interval orar, zilnic – da rezultate chiar nebanuite.

Exemplu: Bianca Slade de la Wholefood Simply posteaza imagini grozave cu mancaruri bio pe pagina sa de Facebook, in fiecare zi. La fiecare postare, pune si intrebarea: “pe asta ati incercat-o?”

Ca rezultat, s-a construit o baza de fani din toata lumea care cauta si ditribuie incantati postarile originale. De multe ori, acestia nu au rabdare sa vada intreg newsfeed-ul si cauta postarile originale cu reteta zilnica direct pe pagina autoarei.

 

Tease-your-fans-back-to-your-Facebook-page-or-website-with-captivating-images-on-Facebook

 

Dar Bianca nu se opreste aici. Isi foloseste beneficiul numarului mare de interactiuni si distribuiri si isi include fanii in luarea deciziei a ce sa prezinte mai departe la Reteta zilei.

 

Ask-your-fans-to-give-their-two-cents-by-using-an-image

 

Unul dintre cele mai bune exemple de actualitate in postari este Oreo. Probabil ati vazut deja faimoasa postare pe Twitter facuta de Oreo in timpul Super Bowl 2013. echipa de marketing a actionat rapid in timpul unei caderi de tensiune si a postat la timp o imagine ce a devenit celebra. Probabil, pana azi, a fost una dintre cele mai rapide actiuni de marketing cu eficienta maximala.

 

Oreo-scored-a-touchdown-with-their-famous-quick-witted-Tweet

 

Desigur, Oreo are o intreaga echipa de marketing – gata mereu sa “atace” orice astfel de oportunitate. Asta nu inseamna ca afacerile mici nu pot face asa ceva. Fii atent mereu la aparitii noi sau actualizari in nisa ta. Aceste actualizari inseamna noutati pentru audienta ta!

In exemplul urmator, Amy Porterfield – experta Facebook, a actionat rapid sa distribuie stirea despre o noua caracteristica a Facebook – doar postind o simpla captura de ecran de pe blogul Duct Tape Marketing.

 

Screenshots-provide-instantly-shareable-images—a-great-way-to-quickly-announce-breaking-news

 

Folosind captura de ecran cu un link catre articolul original, Amy a adaugat valoare comunitatii, a produs interactiune pe pagina personala si trafic spre blogul Duct Tape Marketing.

Bineinteles, nu trebuie sa astepti non-stop stiri de ultima ora ca sa iti poti face jocul. Cu un minim de planificare, poti fi pregatit pentru evenimente populare si crearea de imagini de la inceputul unei sarbatori, de exemplu, pentru a “castiga startul”.

Tine minte ca intotdeauna evenimentele recunoscute de ceilalti in propriul domeniu vor atrage mai multe distribuiri. De exemplu, pentru Ziua internationala a moaselor, Donna Moritz si Socially Sorted au creat cu PicMonkey o imagine simpla insa convingatoare.

Imaginea a fost postata dimineata devreme pe pagina de Facebook Cunoaste-ti moasa. Rezultatul a fost foarte bun: peste 1400 de distribuiri pana la sfarsitul zilei, cu un traseu complex pe pagini despre sarcina, nastere, cresterea copiilor din Australia, USA si Marea Britanie.

 

Creating-a-timely-image-that-appeals-directly-to-your-audience-results-in-big-engagement

Unul din micile secrete ale producerii de imagini “distribuibile” eset sa nu fie marcata – sau marcajul sa fie unul deosebit de subtil. Exista intotdeauna distinctia clara intre o postare de actualitate si auto-promovare. In imaginea de mai sus, autorii au optat sa nu marcheze deloc imaginea, tocmai pentru a aparea cat mai generala, ceea ce a incurajat alte pagini sa o distribuie mai departe.

#3: Creeaza arta originala

Intr-o lume in care suntem efectiv bombardati cu informatie, orice este nou iese din multime si ne atrage atentia – pe orice platforma, oricand. Foloseste acest avantaj si fii unul din cei 20% care creeaza continut original distribuit de ceilalti 80%.

Cand creezi imagini originale, acestea iti apartin in totalitate. Le poti folosi in orice mod doresti, oriunde si oricand.

Nu va trebui sa iti mai bati capul cu regulile de copyright sau sa folosesti imagini usor contestabile de cei care le-au creat, ori sa folosesti imagini de pe Google [ca idee, Google Images nu este o biblioteca free, ok? 😉 ].

Nu ai nevoie de un grafician sau designer pentru a crea si produce imagini originale. O poti face chiar tu, daca citesti cu atentie sfaturile de mai jos:

SFATURI DE CREATIE A IMAGINILOR ORIGINALE, USOR DE DISTRIBUIT:

  • Nu sunt deloc creativ(a)!
  • Nu am timp!
  • Habar n-am de unde sa incep!

Ba esti, ba ai timp si nu-i nicio problema in asta.

Exista o multime de unelte usor de folosit si simple, care iti ofera creativitate instant si abilitati de designer – dar si posibilitatea de distributie imediata si simpla: daca esti la birou si folosesti un desktop sau laptop, incearca Canva sau PicMonkey. Ambele ofera tipare foarte bune si numeroase. Creeaza 5-10 imagini cu teme similare, sa ai de unde alege.

Nu esti la birou? Foloseste-ti smartphone-ul! Aplicatii ca Instagram, InstaQuote, Overgram (free) sau Over (contra cost) iti vor transforma pozele in mici opere de arta pe care le poti imediat distribui.

Exista chiar sute de aplicatii si unelte disponibile – iar listuta de mai sus nu este in niciun fel exhaustiva. Insa ia in calcul ca nu trebuie sa le incerci pe toate odata. Evita sa fii coplesit, folosind doar cateva aplicatii cu care esti familiarizat la inceput.

Pe masura ce devii suficient de priceput cu o anumita aplicatie, adauga o alta la arsenalul tau. Cand gasesti una care iti place si o simti la indemana, concentreaza-te pe ea si invata-i toate chichitele.

Sfaturi practice pe scurt:

  • Creeaza un fundal marcat de baza – pe care sa-l poti reutiliza ori de cate ori ai nevoie.Odata creat, il poti incarca in orice editor de imagine si folosi doar cu simpla suprapunere a unui text.
  • Daca ai ocazia sau posibilitatea sa colaborezi cu un designer, roaga-l sa iti puna la dispozitie imagini PNG. Datorita transparentelor, sunt usor de folosit la suprapuneri – deci vei crea noi imagini originale mai usor.

#4: Optimizeaza dimensiunile, marcajele si sursele

Cheia in cxrearea de imagini consta in optimizare. Gandseste totul in functie de dimensiuni, marcaje si surse, astfel incat imagine nu doar sa se incadreze in niste reguli ale platformei de distributie, ci sa fie si usor de individualizat si observata de audienta.

Dimensiunea optima a imaginii va depinde de modul in care vrei sa o folosesti si bineinteles de locatia unde vrei sa o folosesti.

De exemplu, pentru Facebook si Twitter, 1200 x 627 px este dimensiunea cea mai potrivita. Tine minte asta cand postezi pe un blog sau pe pagina web.

Daca insa postezi de obicei pe Instagram, imaginile cu aspect patrat sunt cele mai potrivite, si se potrivesc destul de bine si pe Facebook.

Pentru postarile pe Pinterest, imaginile cu orientare verticala (portrait) sunt cele mai bune, efectul fiind bun si pe Facebook si Google+.

Pentru a intelege cat de importanta este dimensiunea, iata un exemplu test de la aceeasi Donna Moritz. Este o imagine 1200 x 627px, folosita ca imagine de prezentare / introducere pe blogul personal:.

Your-blog-post’s-featured-image-will-show-up-when-readers-share-your-post-on-social-networks

Cand linkul va fi distribuit pe Facebook, va “extrage” imaginea in newsfeed direct:

Use-the-right-dimensions-for-your-blog-post-featured-images-so-they-play-nicely-with-social-networks

Cand postarea a fost distribuita pe Twitter cu ajutorul aplicatiei Buffer, imaginea a ramas in prim plan si iese foarte bine in evidenta in fluxul Twitter:

Images-uploaded-to-Twitter-stand-out-in-the-news-feed

 

Experimenteaza si joaca-te cu dimensiunile imaginii – asa iti vei putea optimiza continutul pentru fiecare platforma. In cele mai multe cazuri, o singura dimensiune se va potrivi pe mai multe platforme deodata. Tu trebuie sa afli ce ti se potriveste cel mai bine, ce platforme te avantajeaza cel mai mult si – foarte important – locatiile online unde se afla auddienta ta majoritara.

Sfat important: pe masura ce it creezi imaginile, marcheaza-le cu un filigran simplu. Filgranukl il poti salva separat si refolosi ori de cate ori ai nevoie. Exemple simple de filigranuri: adresa proprie url sau logo-ul tau.

Ai grija ca filigranul sa fie destul de vizibil – in asa fel incat distribuitorii imaginii sa stie ca iti apartine, dar si destul de subtil ca sa nu para doar o auto-promovare fortata.

Un marcaj subtil este exemplificat mai jos: Y Travel Blog a creat o imagine foarte buna si optima pentru Pinterest. Logo-ul din coltul dreapta-jos nu este deloc intruziv.

 

A-subtle-watermark-can-help-identify-an-image-while-protecting-its-source

 

#5: Foloseste un CTA evident

In orice newsfeed, pe orice platforma sociala, intotdeauna concurezi cu prieteni, familie, poze haioase, mici afaceri de familie sau mari corporatii pentru a castiga atentia audientei ideale.

Imaginea ta de milioane probabil ca le va capta atentia pe moment, apoi ce urmeaza? Daca TU nu stioi ce vrei sa faca fanii tai cand vor vedea imaginea, nici ei nu vor sti.

Scopul tau este sa aduni like-uri, comentarii, sau – si mai bine – trafic si distribuiri. Ca sa ai toate acestea, ai nevoie de un apel la actiune (CTA – call to action) evident!

Pune-ti doua intrebari: Poate imaginea provoca interactiune de una singura? Exista acolo un apel la actiune clar?

Ca fiinte umane, suntem atrasi in mod natural de imagini si tot in mod natural migram catre acestea in fluxurile de pe retelele sociale. Daca nu putem discerne imediat intelesul acelei imagini, ne vom uita la descriere sa gasim contextul, sau vom trece la urmatoarea imagine din flux, care pare mai interesanta.

Asa ca, pentru a oferi fanilor un context imediat si a ii incuraja sa actioneze, adauga text. Iata exemplul urmator, pe care dintre imagini esti mai predispus sa apesi din impuls?

 

Titles-add-context-and-encourage-users-to-click-through-for-more-content

 

Imaginea de jos ofera un context clar. Fanii stiu ce vor afla cand vor apasa pe imagine.

Atunci cand distribui imagini, sunt doua pozitii unde se poate aseza CTA-ul: pe imaginea in sine, sau in descriere (de obicei un link functional). Aceasta este o regula universala, indiferent ca folosesti Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram sau Pinterest.

Mari Smith a adaugat un CTA imaginii sale cover de pe Facebook, in care indeamna fanii sa se inscrie la un webinar. Iata o cale eficienta de converti fanii in participanti!

 

A-Click-Here-button-or-call-to-action-on-an-image-can-be-hard-to-resist

 

Cand fanii apasa pe imagine, afla mai multe informatii despre webinar – din descrierea si linkul incluse.

 

Include-a-second-call-to-action-in-your-description-to-tell-your-fans-what-you-want-them-to-do

 

Daca doresti acelasi rezultat pe Instagram, iata un sfat de la Mike Gingerich – co-fondatorul Tabsite. Acesta posteaza o captura a ultimei sale postari pe blog. Este o simpla captura a monitorului, insotita insa de un CTA clar in descriere, care va readuce vizitatori pe blogul sau.

 

A-simple-reminder-to-visit-your-blog-for-more-content-can-be-a-great-call-to-action-on-Instagram

 

Instagram este un pic diferit fata de celelalte retele sociale. Aici poti include un link activ in descriere, insa nu este “apasabil”. Totusi, ai un link “apasabil” in profilul propriu, deci nu uita sa te folosesti de el.

Pe Pinterest, Beauty Department exceleaza in furnizarea de imagini cu CTA-uri foarte clare si directe pentru vizitarea blogului pentru mai multe informatii:

 

Want-the-full-story

Cateva concluzii:

Imaginile usor de distribuit mai departe sunt una din cele mai bune vehiculke de a interactiona cu audienta pe retelele sociale. Nu exista nici macar o singura retea sociala care sa nu se bazeze pe imagini cand este vorba de interactiune intre utilizatori.

O modalitate usoara de a integra mai mult continut vizual in planul tau de marketing este sa folosesti imagini graitoare si relevante pentru audienta ta. Incearca postarea unei imagini la aceeasi ora in fiecare zi si nu uita sa incluzi de fiecare data un CTA simplu, clar si direct.

Cu putina planificare si mici eforturi, vei observa rate mai mari de interactiune si cresterea traficului mai devreme decat ai putea crede.

Ce parere ai despre acest articol? Tu ce fel de imagini distribui pe retelele sociale? Ce retele au fost cele mai responsive in experienta ta?

Impartaseste-ne experientele si exemplele tale in comentarii. Multumim.

----------------------------------------------------
Articolul contine adaptari si continut preluate din SME. Multumiri Donna Moritz - Socially Sorted.

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s