5 strategii de continut pentru “marci plictisitoare”

Daca oamenii nu vorbesc despre tine, au un motiv.

Motivul nu este ca nu te plac, ci pentru ca esti plictisitor.”

~ Seth Godin

 

Provocarea formidabila pentru oamenii de marketing ai marcilor plictisitoare este sa produca si sa prezinte continut remarcabil si interesant – chiar si atunci cand produsul sau marca insasi nu sunt asa.

Deci, cum ar trebui sa faci consumatorii interesati de o marca plictisitoare?

Cheia consta in abordarea diferita. Orice marca / brand are o poveste unica despre originile sale, oamenii ce au creat-o si experienta. Solutia este sa gasesti o tema autentica, sa-i aplici imaginatie creativa si sa spui povestea rezultata intr-o maniera care sa atraga si sa retina atentia consumatorilor. Ceea ce pentru majoritatea este perceput ca plictisitor s-ar putea sa devina cel putin interesant pentru un anumit grup de consumatori.

Hai sa fim ciLost-interestnstiti: produsele plictisitoare rezolva tot probleme / necesitati legitime. Cartile de buzunar, hartia igienica si pastele de dinti satisfac necesitati la fel de importante (daca nu si mai mult) ca si telefoanele mobile inteligente, muzica sau hainele la moda. Daca marca / afacerea ta este dintre acelea care rezolva probleme dar nu stralucesc de imaginatie, iata 5 strategii de continut cu care poti atrage atentia.

Cheama ajutoarele de urgenta

La fel ca si marcile de calitate, si continutul de calitate rezolva problemele. Marcile plictisitoare au aceleasi oportunitati ca oricare altele sa impartaseasca informatii care imbunatatesc viata si traiul clientilor sau ii ajuta sa-si faca mai bine treaba.

O firma de avocatura – Roberts and Durkee – situata destul rdde jos in preferintele consumatorilor, a folosit in 2008 marketingul de continut pentru a deveni partenerul legal de facto al consumatorilor afectati de problemele cauzate de gipscartonul produs in China – experienta ce a afectat piata de constructii si amenajari din USA la mijlocul anilor 2000.

Firma de avocatura a creat blogul chinesedrywallproblem.com – specific pentru mii de proprietari de cladiri din Florida – cladiri construite cu astfel de placi de gipscarton. Blogul oferea informatii pertinente: cum se pot identifica acele placi, implicatiile in sanatatea utilizatorilor, drepturile legale ale celor afectati, etc. acest tip de continut a consfintit Roberts and Durkee ca expertul in problemele gispcartonului chinezesc si a rezultat in oportunitati excelente de afaceri pentru firma.

Ca sa creezi continut care rezolva probleme, intreaba-te:

– Ce fel de probleme urgente au loc in comunitatea mea?

– Exista grupuri specifice de consumatori care au nevoie de cineva care sa ii reprezinte?

– Cum pot crea continut care ii ajuta sa rezolve aceste probleme?

Interactioneaza cu comunitatea

Daca produsul tau nu genereaza nicio emotie, creeaza continut care se relationeaza la stilul de viata al consumatorilor, la interesele si pasiunile lor. Concentreaza-ti continutul spre consumator in loc de produs si incurajeaza si dezvolta dialoguri care rezoneaza cu comunitatea.

Procter & Gamble – producatorii aparatelor de ras Gillette, 6a00e54ee360558833013489687a69970c-800wisampoanele Head & Shoulders si multe alte produse de uz zilnic – au creat ManOfTheHouse.com ca si “revista barbatului adevarat” – plina de sfaturi si trucuri convingatoare pe subiecte “barbatesti” (bani, cariera, gadgeturi si – bineinteles, sex).

Site-ul tinteste in mod specific capii tineri de familie si ofera o conectivitate crescuta via Facebook si Twitter. Din decembrie 2010 manofthehouse.com a avut constant peste jumatate de milion de vizitatori unici pe luna.

Ca sa reusesti interactiunea cu comunitatea, intreaba-te:

– Pe cine vreau sa atrag?

– Ce stil de viata au aceste persoane?

– Care sunt interesele si preferintele lor?

– Cum pot oferi un teren propice pentru a discuta si comenta aceste aspecte intr-un mod distractiv si interesant?

Fa ceva complet neasteptat

Nu conteaza ce fel de produs sau serviciu oferi, nu exista motive sa aiba o prezentare plictisitoare. Orice produs poate fi prezentat intr-un mod interesant, atractiv, chiar surprinzator!

Agilent Technologies produce instrumente de masura pentru analize chimice si Agilent-Technologies-logoelectronice.

Mda… corect? Ba din contra!

Complet opus fata de ce te-ai astepta, Agilent au reusit sa inlature detaliile tehnice amanuntite plictisitoare prin prezentarea a ceva cu adevarat neasteptat: un spectacol video cu papusi. Foarte antrenantul si angajantul show Agilent Puppet Chemistry este atat de departe de imaginea companiei incat imediat intriga si capteaza audienta.

Tine cont ca audienta consta majoritar din oameni de stiinta si tehnicieni care lucreaza in cercetare si laboratoare de analiza – adica un gen de audienta care se bazeaza pe internet sa cerceteze noi instrumente si platforme de lucru. Tehnica folosita de Agilent s-a dovedit a fi de mare succes. Rezultatul a fost un trafic enorm catre site-ul lor si cresterea notorietatii pe piata.

Ok, deci si tu vrei sa mergi impotriva curentului?

Concepe o lista de adjective care descriu afacerea ta si apoi noteaza la fiecare opusul. De exemplu, daca afacerea ta are un mediu tern, plictisitor, extrem de serios – cauta idei care sunt distractive, relaxante sau invigorante. Apoi, creeaza un mix de continut potrivit acestor idei si prezinta-ti afacerea intr-un mod complet neasteptat.

Pariaza pe punctele tale forte

Majoritatea confunda continutul cu materialele scrise. Dar materialele scrise (bloguri, e-book, rapoarte, carti, studii, etc) sunt doar o modalitate de a crea continut si nu intotdeauna este cel mai potrivit pentru orice.

Nu stie nimeni mai bine asta decat Gary Vaynerchuk, showposterfondatorul Wine Library TV. Gary, cum singur declara, nu se pricepe sa scrie bine. Asa ca nu o face. El face in schimb videoblogging… si o face la modul excelent.

Stilul energic – desi informal, descris frecvent ca un amator nepretentios de vinuri bune ofera o imagine complet contrastanta fata de celelelate abordari conservatoare si serioase in domeniu. Majoritatea autorilor din domeniu doar publica articole relativ seci si apoi asteapta cititorii sa se aboneze. De celalalta parte, Gary iubeste camera video este pasionat cand vorbeste despre vinuri si apare ca un cunoscut relaxat.

Revenim la vesnica procedura, intreaba-te:

– Cum preferi sa te exprimi? Daca iti place sa fii in fata camerei, incearca videoblogging-ul si “injecteaza-ti” personalitatea in continutul materialului. Daca preferi sa privesti oamenii in ochi si sa le inspiri energie, poate vehiculele tale optime vor fi conferintele sau sesiunile de training.

– Talentele sau caracteristicile tale sunt usor recunoscute de audienta? Probabil ti s-a spus ca ai “voce de aur” sau ai “un fel al tau de a vorbi”. Cel mai probabil asta insemna ceva. Exploreaza-ti talentele si abilitatile si gaseste calea optima de a le “publica”. Sau, apeleaza la profesionisti sa-ti reprezinte aceste caracteristici in fata audientei.

Incurajeaza interactiunea… de orice fel

Josh Bernoff, analist Forrester Research si co-autor al Groundswell, recomanda ca marcile / brandurile plictisitoare sa incurajeze consumatorii sa comenteze si sa vorbesca despre orice, chiar daca nu are deloc legatura cu afacerea in sine. Se poate “imprumuta” un subiect interesant si dezvolta un intreg dialog – astfel brandul plictisitor va deveni parte a conversatiei.

Social Media reprezinta oportunitatea perfecta sa aplici aceasta relevanta imprumutata, pentru ca deja participantii au un subiect.

Un bun exemplu aici este Liberty Tax – franciza de servicii 10004059_739113466134027_358628710_nde taxe si impozite (uffff)… cu o audienta pe Facebook de peste 6000 de oameni REALI! O privire rapida la wall-ul lor dezvaluie cum folosesc o mare varietate de tactici pentru aintercationa cu clientii si a crea o atmosfera relativ prietenoasa. Comenteaza oferte Groupon, organizeaza concursuri foto, prezinta diferiti membri ai comunitatii, etc. De asemenea, fac serviciile realtiv distractive [;-)] oferind diverse aplicatii gratuite, sfaturi si detalii despre credite, taxe, refinantari, etc.

Fara nicio indoiala, abordarea diferita este cheia problemelor unei afaceri plictisitoare. Dar, nu inseamna ca nu exista si ricuri. Iesirea din zona de confort este intotdeauna riscanta si poate aduce critici.

bored-executives-690x300

Incheiem aici prezentarea, de data asta cu intrebarea noastra:

Si afacerea ta se lupta cu plictiseala? Ce strategii ai adoptat sau incercat?

----------------------------------
Acest articol contine adaptari si preluari din CMI.
Advertisements

One thought on “5 strategii de continut pentru “marci plictisitoare”

  1. Pingback: S-o luam cu inceputul: | TEaM Target

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s