S-o luam cu inceputul:

Strategia continutului trebuie gandita inainte de strategia in marketing si social media

 

La baza Social Media sta dorinta ca fiecare consumator sa vorbeasca despre ceva interesant, convingator si relevant – apoi sa distribuie acea informatie cu prietenii si cunoscutii.

 

Intrebarea ce trebuie sa si-o puna specialistii in marketing este: “Ce anume ar face brandul meu atat de interesant incat oamenii sa vrea sa vorbeasca despre el si sa impartaseasca aceasta informatie?” (Pana si marcile “plictisitoare” au ceva de spus!)

 

Nu poti reusi in Social Media daca nu ai ceva interesant de spus.

 

 

La acest moment din experienta ta Social Media, (sper ca) ai inteles ca marketingul de Social Media nu inseamna doar o pagina de facebook si un cont pe twitter.

 

Social Media este vehiculul (excelent) pentru a comunica si distribui povesti interesante (continut) in internet. In schimb, consumatorii distribuie mai departe continutul pe care-l considera convingator.

 

Ok, si ce are de-a face strategia de continut cu asta?

 

Scopul strategiei de continut este sa faciliteze livrarea consistenta de povesti interesante. Rezultatul final va fi ca vei reusi sa captezi si sa mentii treaz interesul publicului tinta vizat.

 

Imagineaza-ti pentru cateva momente ca esti invitat sa iti sustii afacerea unui grup de investitori. Sunt dornici sa iti asculte povestea si sa te lase sa ii convingi cu ideile tale. Cat timp crezi ca ti-ar lua pregatirea unei astfel de oportunitati? O saptamana? O luna? Mai mult?

 

Nu-i asa ca ar fi chiar stupid doar sa apari acolo, sa vii la microfon si sa te apuci sa indrugi orice iti trece prin minte?!

bored-executives-690x300

 

Totusi, majoritatea afacerilor si companiilor cam asa ceva fac cand este vorba de Social Media. Au oportunitatea practica sa-si prezinte marca, brandul unei audiente online de clienti potentiali, insa pur si simplu nu au deloc pregatit un mesaj convingator.

 

Nu e pacat sa pierzi asta?!

 

Pregatirea este intotdeauna importanta, pentru ca Social Media este un spatiu foarte activ. Sunt atat de multe de facut si mai mereu au loc o gramada de conversatii si dialoguri. Este un mediu car distrage atentia foarte usor si – de aceea – un mediu in care toata lumea are o foarte scurta tinere de minte.

 

Va trebui sa descoperi cu precizie ce fel de informatie vei promova, in asa fel incat sa captezi atentia oamenilor – tocmai pentru ca aici, in Social Media, atentia este un lucru atat de greu de obtinut (si pastrat).

 

Competitorii tai nu sunt doar tipul, tipa sau firma care vinde ce ai si tu. Competitorii tai sunt fiecare persoana, fiecare brand / marca, fiecare afacere, grupare, organizatie, fiecare corporatie, fiecare ORICINE are ceva interesant de spus.

 

De aceea este atat de important sa ai un plan (strategia de continut). Si de aceea acest plan trebuie pus in practica inainte sa te desfasori pe orice canal Social Media.

Content-marketing-strategy-content-formats

 

Cum sa-mi dezvolt strategia de continut?

Aduna-ti fortele, gandeste cat poti de limpede si intreaba-te:

– Care e segmentul in care doresc sa ma fac cunoscut?  Exemplu: antrenor personal.

– Care sunt problemele clientilor mei, de obicei? Exemplu: scaderea in greutate.

– Ce fel de continut consuma de obicei? Exemplu: articole si spoturi video.

– Cum pot crea continut interesant – dar si consistent, care sa atraga clienti noi, dar sa-i si fidelizeze pe cei actuali? Exemplu: creeaza un blog in pagina web in care sa le prezint si promovez diverse metode de slabire – cu continut bogat in informatie si materiale video. Publica aici noutati saptamanal.

– Odata ce am realizat ce am planificat, ce rezultate astept? Exemplu: mai multi clienti (cati?) si mai multe vanzari (cate?).

– Cum voi sti ca treaba asta chiar functioneaza? Exemplu: masoara periodic cati clienti si cate vanzari noi apar de la momentele punctuale ale aplicarii strategiei.

 

Am nevoie si de o strategie de Social Media ca sa pun asta pe roate?

 

Pai… cam da! De acord, poti atinge unele obiective si fara sa ai o strategie definiota pentru Social Media. De exemplu, cei care cauta generalist (ex.: solutii bio de scadere in greutate) cu siguranta la un moment dat vor gasi si continutul tau pe undeva pe google sau bing. Problema este ca asa ceva nu se intampla niciodata peste noapte.

 

Marketingul Social Media te ajuta sa distribui continutul mult mai rapid si organizat, deci sa ajungi la mai multi potentiali clienti repede. Cu toate acestea, strategia de Social Media nu trebuie deloc sa fie complicata si – cu siguranta – nu ai nevoie de vreun “guru” al internetului. Este pur si simplu doar un plan bine inchegat cu strategia de continut, plan care te va ajuta sa obtii rezultatele dorite.

 

Dar, intai trebuie sa intelegi cum se comporta consumatorii in mediul online:

– se intalnesc in diferite locuri (Twitter, Facebook, Linkedin, YouTube, Digg, etc);

– citesc, distribuie si discuta continuturi diferite (bloguri, spoturi video, podcasturi, muzica, etc);

– evalueaza marcile dupa continut. “oamenii intotdeauna cumpara produse care le satisfac ceva, relativ simplu de definit (dorinta, necesitate, moda, curent, etc)” . Continutul promovat de marca trebuie sa explice ce este acel “ceva”.

– sunt conectati unul cu altul si-si influenteaza deciziile de cumparare. (e.g. GAP logo story)

 

Cu alte cuvinte, prezenta in mediul online este noua piata.

 

Oportunitatea dialogului

 

Organizatiile sau afacerile care inteleg acest tip de comportament sunt capabile sa comunice direct cu consumatorii si sa influenteze perceptia acestora despre marca. Iata ce trebuie tu sa faci:

– Descopera unde se gasesc consumatorii tai in mediul online si alatura-te acelor comunitati.

– Creeaza o campanie “de ascultare/urmarire” sa descoperi cine da tonul si ce se vorbeste de obicei acolo.

– Ia in calcul cum te vei conecta cu cei mai influenti “conversatori” din aceste comunitati. Va trebui sa creezi propria pagina pe Facebook sau un profil LinkedIn? Sau va trebui sa comentezi cu regularitate pe unele bloguri special alese? Foloseste aceste canale media pentru a interactiona cu comunitatea: intreaba (chestionare), participa si contribuie la discutii (forumuri), impartaseste-ti experienta (continutul tau).

– Distribuie in comunitatea online ceea ce se intampla in viata offline si se potriveste scopurilor tale (fotografii, spoturi, etc).

– Participa activ la alte bloguri (colaboreaza).

– Raspunde repede comentariilor si interactiunilor de pe propriul blog.

 

Sa recapitulam, scurt si rapid: Marketingul de continut este accelerat de Social Media, insa pote supravietui la fel de bine si fara asta. Pe de alta parte, prezenta in Social Media nu va fi interesanta daca nu furnizezi continut inetersant, informativ sau distractiv. Inainte de patrunderea in spatiul Social Media, trebuie sa planifici cum vei furniza continut de calitate in mod regulat – asa incat sa atragi si sa mentii atentia publicului tinta.

 

Asta este strategia de continut.

-------------------------------------------------------
Articolul contine adaptari si preluari din CMI si de la Patricia Redsicker.

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s