3 formate de continut care vor domina in 2014

Au trecut deja primele luni din 2014 si inca specialistii din marketing parcurg zeci de rapoarte ce visual thinkingincearca sa prezica trendurile media ale anului.

Multe din aceste rapoarte si materiale sunt rezultantele unor date statistice. Combina schimbarile de comportament la consumatori, obiceiurile de consum de media, chestionarele din planurile de marketing si uite-asa incepe sa se contureze o imagine cat de cat clara a ceea ce va fi in 2014.

Stim deja – de exemplu – ca investitiile in social media sunt pe val. Este evident si ca materialele video online primesc tot mai multa publicitate, domeniul este in crestere stabila de cativa ani incoace si va fi unul dintre favoriti si in 2014.

Da, dar ce forma vor avea aceste investitii? Ce formate vor continua sa se dovedeasca populare si sa aiba mare priza la publicul consumator? Cum le va schimba modul nostru de ale aplica? Ei bine, acestea sunt predictii complexe si mai greu de exprimat. Ceea ce urmeaza este mai degraba o explorare a trei directii de marketing de continut. Pe baza traiectoriei curente, interesului consumatorilor si directiile date de industria de reclama si publicitate, acestea sunt formatele “vedeta” ale lui 2014.

Continut video pentru orice ocazie

Barneys_Instagram_content-marketing

Mai multe studii ne arata ca in general consumatorii prefera de peste 4 ori mai mult sa urmareasca un spot video Vine de marca fata de un material video standard al aceleiasi marci. Comentariul meu aici: cine nu isi poate “pierde” 6 secunde sa vada ceva animat si simpatic? In plus, 88% dintre marcile prezente in social media au distribuit cel putin un spot pe Instagram. Ok, corect!

Reversul medaliei: cate marci romanesti au cont pe Instagram?! Pe-afara, lucrurile stau asa: de cand au aparut aceste unelte – Twitter a lansat Vine in ianuarie 2013, Instagram a adaugat capacitati de distributie video in iunie 2013 – au aprins efectiv imaginatia marketingului si au inspirat sute de filmulete social media pentru BMW, MTV, NBA, Nike, Samsung, etc.

https://vine.co/v/hxiOv2nHXjp

Pentru ca practic “traiesc” prin Instagram si Twitter – asta inseamna ca sunt niste unelte usor de integrat in orice strategie de marketing. Ambele asigura o excelenta interactiune cu consumatorii. Ambele sunt si pot fi folosite foarte bine ca extensii ale unor campanii mai mari – dar cel mai eficiente sunt in cazul ocaziilor si evenimentelor speciale. Cautati spoturi pe Vine si Instagram despre orice eveniment major: vacante, sport, concerte, premii, etc. Ati cautat? Nu va mira cate sunt si ce bine se integreaza in campanii generale de promovare?

Blogurile Tumblr duc spectatorii in spatele scenei

CalvinKlein_Tumblr_content-marketing

Ca si optiuni de marketing, Tumblr ofera mult. O multime. O gramada de optiuni. De ce? Se imbina perfect in social media si (nisa) bloguri, dar cel mai important este ca-i arata consumatorului ce nu poate vedea in alta parte.

Cunoastem Tumblr ca pe o unealta de marketing vizual. Este construit si destinat pentru imagini. Din ce in ce mai mult gasim marci consacrate care folosesc aceste caracteristici sa prezinte in prim-plan filmari din spatele scenelor, previzionari sau versiuni alternative ale spoturilor oficiale.

De exemplu, Calvin Klein pe Tumblr duce spectatorii in mijlocul sesiunilor foto, prezinta modelele consacrate ale brandului, detailistul Ann Taylor posteaza materiale video ale colectiilor viitoare si sfaturi si trucuri de styling. Acest mod de abordare ofera consumatorilor un sentiment de exclusivitate si creste afinitatea cu marca. Consumatorii petrec mai mult timp ca oricand sa interactioneze cu marcile prezente in spatiul online, incercand sa le devina “ambasadori”. Tumblr reprezinta vehicolul stilat pentru a livra “rolurile” cautate de consumatori in marketingul vizual.

Spoturile online vor fi mai lungi

branded-content-jaguar-desire-film

In contrast deplin cu short-urile din social media, spoturile online merg intr-o directie diferita.

2013 a debutat cu animatia de 8 minute de la Coca-Cola. In aprilie, Jaguar a lansat Desire 13 minute. De Black Friday, am urmarit si sarbatorit propriile noastre haine cu Patagonia, un spot de aproape 28 de minute.

Au fost bineinteles si multe reusite de durata mai mica – Dove Real Beauty sau Ken Delmar pentru Bounty. Ambele prezinta mesaje inspirationale, pozitive, de marca – in “pachete” compacte de 3 minute.

Revenim insa la formatele de durata mare: abundenta si succesul acestor spoturi mai lungi indica un nou trend. Acum stim cu siguranta ca exista o audienta bine determinata pentru continut de marca in formate de durate mari. Asta le ofera creatorilor de continut o paleta mult mai larga de exprimare. Odata ce mesajul solicita si gaseste calea de a fi apreciat de consumatori – putem combina stilul cu substanta pentru obtinerea unei experiente memorabile a marcii fata de consumatori.

—————-

Articolul contine adaptari si preluari din CMI si David Rossiter – Enlighten

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s