Campanii SMM: planificare vizuala

Social-Media-Marketing-Campaigns-Visual-Planning

Am tot subliniat cat de importanta a devenit Social Media pentru campaniile de marketing. Mintile oamenilor functioneaza in feluri diferite, insa, mai mereu, cel mai probabil ai avut deja o imagine in minte despre cum ar arata campania ta de promovare daca ai aseza-o pe o coala mare de hartie.

Ei bine, de fapt aceasta este o modalitate excelenta de a planifica o campanie de marketing pentru Social Media.

Desfacerea” campaniei pe segmente majore iti va arata si sublinia zonele care necesita investitii, activitatile de rutina sau masurari si analize periodice.

Poti incerca o comparatie cu un raport gen plan de afaceri sau o situatie contabila complexa. Este bine si eficient sa vizualizezi datele in alte formate decat text – cum ar fi grafice, topuri, imagini – astfel incat sa nu pierzi din vedere si sa identifici usor curentele, oportunitatile sau eventualele probleme.

Cel mai mult timp in planificarea campaniilor de promovare se cheltuie cu analiza fiecarui segment si adaptarea sa pentru specificul afacerii si audientei tale. Aceasta “harta” a planului se dezvolta in ramuri, cadre si ghidaje ce pot fi usor analizate independent, in timp ce pastrezi concentrarea pe obiective.

Deci, in esenta, un plan de marketing in Social Media este in fapt un format etxtual al hartii mintii tale. Doar ca dureaza mult mai mult sa scrii si sa notezi si sa extinzi toate micile detalii si ajustari fine.

Intr-un context al unei companii / structuri organizationale complexe, bineinteles ca este foarte important sa documentezi toate segmentele si detaliile in mod formal. Insa pentru afacerile de dimensiune mica si media, mult mai dinamice – vizualizarea campaniei de promovare pentru Social Media ca si un un plan grafic sau “harta”, este de obicei mai mult decat suficient pentru a obtine obiectivele planificate.

Pentru afacerile mici si medii este mult mai important ca tot ce are de-a face cu campaniile de promovare si prezenta in Social Media sa fie clar inteles de catre toti cei implicati, in loc de a se folosi o documentatie formala de referinta.

Un sistem simplu SMM

Pentru a ilustra acest articol, am creat o schita simpla despre cum ar putea arata un sistem de implementare a marketingului pentru Social Media.

Intotdeauna este important sa faci o mica pauza si sa analizezi / determini cum ai putea sa integrezi Social Media in sistemul tau de promovare deja existent sau cum ar trebui creat un nou sistem care sa includa asa ceva.

sistem-campanie-SMM

Desi marketingul pentru Social Media este subiectul principal al articolului – am inclus aici si alte forme de promovare. Am facut asta pentru ca nu poti executa actiunile din Social Media intr-un mediu steril si vid. Alte canale de promovare, cum ar fi prezenta in motoarele de cautare sau mailing – ar trebui folosite IMPREUNA cu Social Media pentru a oferi siguranta atingerii obiectivelor. Altfel, actiunile din Social Media nu ar avea logica si ar deveni foarte limitate ca rezultate.

Cum arata o campanie tipica de promovare in Social Media?

De fiecare data sunt intrebat asta si de fiecare data raspund prin aceeasi intrebare: “cat de lunga este o bucata de sfoara?”

TU cum vrei sa arate?

Intotdeauna trebuie sa ai clare obiectivele – iar in fuctie de acestea, sa adaptezi / concepi campania.

De exemplu, o campanie de promovare in Social Media creata pentru a atrage clienti noi la o sala de fitness va arata foarte diferit fata de o campanie de promovare creata sa ofere servicii rapide si interactive pentru clienti.

Iata o schita destul de detaliata cum ar trebui sa arate sistemul unei campanii de promovare in Social Media:

harta-vizuala-campanie-SMM

In acest exemplu, obiectivul general al campaniei – cel de conversie a prospectilor in clienti – prezinta puncte multiple de acces, din diverse domenii Social MediaI sau prezente online. Pozitionarea fiecarui punct de acces se poate adapta in asa fel incat sa creeze actiunea dorita – care in final va rezulta in cresterea traficului si va genera o rata de conversie crescuta.

Claritatea fiecarui CTA (apel la actiune) in cadrul fiecarui segment este critica pentru asigurarea traficului sufient sa genereze ciclul complet suspect – prospect – client.

In foarte multe situatii s-a dovedit ca este de ajuns replicarea efectiva a acestei schite, insa bineinteles ca au existat si cazuri in care simpla copiere a esuat lamentabil. Insa, cum scopul sau este de a prezenta un MODEL, este un tipar foarte simplu si usor de asimilat si adaptat fiecarei situatii sau afaceri – in functie de obiectivele si detaliile specifice.

Ce trebuie sa faci TU?

Te rog sa FACI si tu asa ceva la masa ta de lucru:

creeaza-ti propriul plan de promovare – folosind hartie si creion / tabla si creta / tabla si post-it-uri / etc. – INTR-UN MOD VIZUAL.

Vei vedea cat de folositor este asta mai ales cand ai ceva de explicat sau prezentat unei alte persoane.

Nu uita ca conceperea si planificarea campaniilor de promovare – mai ales in Social Media – este una din cele mai importante parti STRATEGICE. Aceasta modalitate de planificare vizuala ajuta enorm la “construirea” intregii campanii pana la cele mai mici detalii – fara a peirde niciun moment din atentie OBIECTIVELE si actiunile de atingere a acestora.

 

Articolul contine adaptari si traduceri din Stuart J. Davidson
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s