Psihologia culorilor in comertul online

psihologia-culorilor-in-comertul-online

Culoarea favorita iti arata personalitatea – ca urmare si culorile folosite in magazinul tau online reflecta caracteristicile acestuia. Toate culorile au puterea de a afecta si influenta starea si deciziile cumparatorilor. Comertul foloseste de foarte mult timp psihologia culoril pentru propriile beneficii. De exemplu, lantuirle fast-food preferea “apetisantul” rosu, bancile prefera “linistitorul” verde, taxiurile prefera “trecatorul” galben, etc. Cum poate aplica si comertul online aceasta strategie in folosul sau?

In primul rand, este necesar sa invatam intelesul culorilor:

Rosu: Culoarea energiei. Excita emotiile si ne motiveaza sa actionam.

Portocaliu: Reprezinta comunicare sociala si optimism.

Galben: Culoarea mintii si intelectului. Optimist si vesel.

Verde: Echilibru si crestere. Poate insemna atat incredere in sine pozitiva, cat si posesivitate.

Albastru: Reprezinta incredere si liniste. Poate sugera loialitate si integritate, dar si conservatorism si raceala.

Alb: Culoarea perfectiunii. Reprezinta puritate, inocenta, intreg si complet.

Maro: este o culoare “serioasa”. Semnifica securitate, protectie si bunastare materiala.

Negru: Necunoscutul si misterul. Insa semnifica si putere.

Magazinele conventionale folosesc culorile in concordanta cu logo-ul si conceptul propriu. Iau in calcul gusturile clientilor pentru a-i atrage vizual si a-i motiva sa cumpere. Dar regulile si metodele acestea se aplica diferit in cazul comertului online.

Prima regula este sa adaptezi paleta de culori folosite la tehnologie si optica. A doua regula este sa alegi culori favorabile pentru a mentine concentrata atentia clientului si in armonie cu site-ul web. Ideea este ca trebuie sa accentuezi capitolele / segmentele prin alternanta culorilor potrivite, nu prin contrast.

ghidul-emotiilor-culori

sursa: The Logo Company

Cei 4 pasi pentru alegerea corecta a culorilor pentru magazine online

  1. Foloseste imaginile la dimensiuni, proportii, marimi si formate corecte pentru a fi sigur ca culoarea preferata atrage atentia
  2. Stabileste culorile “optime” pentru site si grupul tinta de clienti – in asa fel incat sa iti poti completa reteaua cu un model vizual unic. De exemplu, un magazin online care vinde exclusiv lenjerie pentru barbati este bine sa foloseasca negru, de vreme ce semnifica putere si incredere.
  3. Alege culori potrivite pentru interfata cu clientul ca sa iti poti transmite mesajul. Coloreaza sectiunile importante in stiluri atractive vizual – cu alte cuvinte, culori unice care amintesc si reflecta caracteristicile magazinului tau online. Ar fi bine sa stii deja unde anume se uita clientii prima data pe site si cat timp urmaresc o sectiune cu o anumita culoare. Cea mai des intalnita greseala este designul multicolor sau cu o paleta prea larga. Este bine sa folosesti doar cateva culori ca sa nu obosesti vizual atentia si perceptia clientilor, dar coreleaza cu teoria detectarii semnalelor.
  4. Beneficiaza de armonia unei palete de culori echilibrate pentru a obtine optimizare vizuala. Daca reusesti sa creezi un echilibru intre imagini, texte, bannere si elementele de navigatie de pe site, vei obtine garantat o armonie vizuala care va satisface clientii, de unde vor rezulta trafic si recomandari.

Nu este foarte simplu si usor sa alegi culorile ideale, insa o paleta de culori folosita profesionist va tenta clientii sa prefere magazinul tau pentru cumparaturile online. Un bun management al culorilor cu siguranta iti va ridica magazinul online cu cel putin o treapta mai sus.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s