Cum se aranjeaza un kit standard de lumini

Inainte de a striga pe platou “actiune!” si “motor!”, trebuie sa instalam setul de lumini – piesa de baza care face sau distruge un spot video reusit.

Luminile reprezinta cel mai important aspect al unui proiect foto sau video. Va prezint in continuare notiunile de baza pentru aranjarea si ajustarea luminilor – de la balansul de alb (white balance) la setul de baza cu 3 puncte:

1. Cunoasteti-va puterile camerei si obiectivelor

movie_recording

Prima regula este sa iti cunosti foarte bine camera, DSLR sau video. Pentru ca veti folosi echipament de lumini independent de camera, galeriile online gen iStock va ofera foarte bune exemple despre cum se configureaza corect / creativ setarile de expunere, care va permit sa manipulati cantitatea de lumina care intra in obiectiv si diafragma, care va ajuta sa potriviti viteza obturatorului in functie de miscarea subiectului. Bineinteles, toate aceste configuratii se bazeaza pe un balans de alb (balansul culorii) corect.

2. Balans de alb pentru scene de interior si exterior

videoProd-2

Balansul de alb (de culoare) se refera la ajustarea camerei la ce fel de “alb” vede de fapt, in functie de sursele de lumina existente. Daca ambientul din platou nu va permite folosirea unei cantitati foarte mari de lumina de zi normala, este esential sa folositi lumini tungsten pentru filmarile interioare. Cea mai simpla modalitate de a intelege “culoarea temperaturii” este in termeni fotografici: cu cat temperatura este mai mare, cu atat va apare mai albastrie. Folosirea unui tungsten – care este relativ apropiat de lumina zilei (3500K), este simplu sa ajustati balansul de alb pe camera incat subiectul sa capete o infatisare normala in lumina zilei.

3. Aranjarea kitului de baza pentru video

efecte-lumini-1

Sistemul standard de lumini video in 3 puncte:

lumini

  1. Prima este lumina principalalumina-cheie – amplasata lateral spre fata subiectului. Pentru ca se afla de obicei in spatele camerei, va produce umbre.
  2. A doua este lumina de umplerefill-light – mai mica ca putere, amplasata simetric opus luminii cheie. Aceasta lumina “umple” umbrele si golurile luminii cheie, si creeaza adancimea corecta necesara unei filmari de calitate.
  3. Lumina de fundalback light – este cea de-a treia lumina. Se amplaseaza spre spatele subiectului si permite detasarea acestuia din fundal si ofera un contur corect si normal.

Amplasamentul final corect al luminilor la filmarea unui spot promotional:

Un fresnel (reflector) este un echipament foarte util mai ales pentru focalizarea luminii, obtinem astfel o imagine mult mai precisa. Un reflector tip Fresnel are lentile ajustabile de sticla, care permit focalizarea / concentrarea mai precisa sau mai difuza pe subiect sau detaliu. Desi mai costisitor, un reflector este o piesa de echipament care adauga valoare si calitate filmarilor.

fresnel-camera-and-lights

Ok, suntem gata de “actiune!
Advertisements

One thought on “Cum se aranjeaza un kit standard de lumini

  1. Pingback: Cum se face un spot video promotional – in 5 pasi | TEaM Target

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s