De ce au nevoie firmele și afacerile mici de “content marketing” inteligent?

Credit foto: @Saigon via photopin cc

Credit foto: @Saigon via photopin.com cc

Ce înseamnă “Content Marketing” inteligent?

Gândiți-vă așa: clienții dvs potențiali – prospecții, au o problemă care trebuie rezolvată. Ei caută o soluție. În această căutare se împiedică și sunt asaltați de reclame agasante, tot felul de apeluri telefonice fără rost (cold calls), puzderie de emailuri – toate într-o luptă acerbă să le atragă atenția. Pentru că nu au cerut așa ceva, pur și simplu le ignoră.

Așa că majoritatea caută singuri soluții pentru a-și rezolva problema. De multe ori găsesc răspunsuri online la întrebări. Ajung pe pagini web unde pot descărca un material care se adresează direct problemei lor. Îl descarcă și găsesc un conținut de valoare, așa că iau legătura cu firma respectivă să afle mai multe informații sau să comande.

Acest scenariu demonstrează cum funcționează marketingul inteligent de conținut pentru a furniza valoarea care construiește încrederea clienților și conduce la vânzări și interacțiune.

Marketingul inteligent de conținut pornește de la client

Dacă aveți un conținut de valoare față de nevoile clientului și acest conținut este ușor de găsit, cu siguranță veți ajunge pe lista scurtă a clientului. Misiunea dvs este să creați acest conținut care oferă soluții la problemele clienților și să acompaniați clientul la fiecare pas cu motivația corectă de a continua interacțiunea cu dvs.

Iată ce trebuie să știți neapărat:

  1. Să vă cunoașteți și să vă înțelegeți audiența. TREBUIE să știți cine vă cumpără produsele sau serviciile. Care este povestea lor. Construiți un profil “de client” ca să-i puteți cunoaște mai bine. Aflați care sunt urgențele, ce nevoie și ce probleme au. Toate acestea trebuie să le știți deja, înainte de a începe să creați materialele. Aceasta este baza de identificare a pieței dvs de desfacere. Veți putea testa noile idei față de profilul creat și decide dacă i-ar putea convinge conținutul creat de dvs să vă cumpere produsele sau serviciile.
  2. Evaluați canalele de distribuție a conținutului. Cea mai mare greșeală făcută de oamenii de afaceri este să creeze conținutul, apoi să caute canale și modalități de distribuire. Dacă tot aveți la dispoziție profilul clientului, merită să descoperiți unde caută acest client informații și resurse săși rezolve problemele. Este important să știți și ce fel de informații caută și tonurile preferate – distractiv, educativ, discuții, etc. Aflați ce fel de format preferă: video, audio, vizual, bloguri, ebookuri, texte, etc.
  3. Alegeți subiecte care se leagă cu scopurile lor. De exemplu: subiecte legate de domeniul lor de activitate; cele mai frecvente întrebări puse de clienții lor; subiecte “fierbinți” în industria lor; tutoriale gen “cum să”, comentarii la știri și evenimente sau liste care subliniază perspective specifice.
  4. Puneți accent pe valoarea oferită. Întotdeauna fiți gata să oferiți valoare, înainte de a încerca să bateți palma. Aceasta construiește încrederea. Este o linie foarte subțire între conținutul valoros care motivează clienții să cumpere și prezentarea ofertei dvs într-o manieră aglomerată și agasantă. Dacă reușiți să creați conținutul care face legătura cu oamenii ce caută răspunsuri, vânzarea soluțiilor dvs va veni de la sine.
  5. Găsiți modalități creative să vă promovați conținutul. Important de aflat, tot înainte de a începe să construiți conținut. Pentru ca acest conținut să fie “găsibil”, trebuie să fie optimizat pentru căutări organice; optimizat să fie ușor de distribuit în social media; optimizat să direcționeze și să îndrume clienții către soluția problemei lor. Distribuiți mesajul dvs pe canalele care prezintă interes pentru clienți. Trimiteți-l persoanelor care au influență în domeniu. Oferiți-l grupurilor de social networking care sunt frecventate de clienții dvs.

Sfatul “pentru acasă”:

O strategie eficientă de “content marketing” necesită planificare riguroasă de la început până la sfârșit. Înainte de a începe planificarea însă, “cheltuiți” ceva timp să vă descoperiți prospecții. Aflați cine sunt și unde preferă să navigheze online. Vă va ajuta să vă concentrați conținutul spre satisfacerea nevoilor prospecților și să fiți descoperit ușor de către audiența pe care doriți să o atrageți.

Bineînțeles, oricând puteți închiria” specialiști să facă toată această treabă. S-ar putea să descoperiți că tocmai ați făcut cea mai bună alegere!

14124-789

RECLAMA / ADVERTISEMENT

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s